Hotline

Info číslo o cestovných poriadkoch

0900 211 153 cena hovoru s DPH 0,6000€/min
Otváracie hodiny predajných miest
  • Prešov
  • Bardejov
  • Lipany
  • Sabinov
  • Giraltovce
deňčas
Po ~ Pi
700-1100
1130-1445
So, Ne
zatvorené
deňčas
Po, St, Pi
1300-1500
Ut, Št
700-1500
So, Ne
zatvorené
deňčas
Po ~ Pi
700-1500
So, Ne
zatvorené
deňčas
Po, St, Pi, So, Ne
zatvorené
Ut, Št
700-1015
1145-1445
deňčas
Po ~ Ne
zatvorené

Platba bankomatovou kartou v autobusoch SAD Prešov, a.s.

Často kladené otázky k platbe bankovou kartou

V čom spočíva zlepšenie systému platby pomocou bezkontaktných bankových kariet?

V našich vozidlách sme ako prví na Slovensku zaviedli modernejší spôsob využívania bankových kariet. Podľa pravidiel kartových asociácií VISA / MasterCard určených pre dopravné systémy sa teraz spracovávajú všetky platby v tzv. off-line režime. Tento režim umožňuje zrýchlenie odbavenia bankových kariet, súčasne v ňom dochádza ku kumulácii súm za každý predaný lístok, kumulovaná hodnota je strhnutá v rámci jednej spoločnej transakcie. Nestrhávajú sa tak čiastky za jednotlivé lístky ale za definované obdobie, presne podľa regulí VISA / MasterCard.

Kedy budú peniaze odpočítané z môjho účtu?

VISA a MasterCard majú odlišné spôsoby zúčtovania transakcií, ktoré dopravca ani spracovávateľská banka nie sú schopní ovplyvniť. VISA karty sú zúčtované jednou čiastkou na dennej báze. V prípade kariet MasterCard môžu byť transakcie zúčtované spolu za niekoľko dní. Platnosť kariet MasterCard býva overovaná vykonaním rezervácie na 1€, ktorú uvidíte v blokáciách na svojom účte. Po zúčtovaní cestovného je táto blokácia uvoľnená.

Je potrebné pri používaní platobných kariet v autobusoch zadávať PIN?

Nie. Terminály v autobusoch nebudú vyžadovať zadanie PINu.

Ktoré platobné karty môžu byť použité?

Použité môžu byť všetky bezkontaktné platobné karty VISA a MasterCard (debetné, kreditné, predplatené).

Čo musím urobiť v prípade straty alebo krádeže platobnej karty?

Pri krádeži alebo strate karty je potrebné kontaktovať banku, ktorá kartu vydala, a tá zaistí zablokovanie karty. V prípade, že po strate alebo krádeži boli kartou vykonané transakcie, musíte ich ako držiteľ karty reklamovať u svojej vydavateľskej banky. Prípadné zneužitie transakcií bezkontaktnou platobnou kartou je chránené zákonom, podobne ako ostatné neoprávnené použitie platobnej karty.

Prikladám k tomu informáciu, že v závislosti od vydavateľskej banky môže nastať situácia, že platobnú kartu systém odmietne. Môže to byť spôsobené z viacerých dôvodov.

Niektoré dôvody môžu byť:

  • platobná karta nebola ešte aktivovaná a je potrebné pred použitím v doprave vykonať transakciu prostredníctvom kontaktného rozhrania a zadania PINu v niektorom obchode alebo bankomate.
  • karta nedisponuje dostatočným kreditom.
  • karta bola nahlásená ako stratená alebo odcudzená.
  • karta nedisponuje bezkontaktným rozhraním, alebo ho má cestujúci vypnuté (napríklad v bezpečnostných nastaveniach).
  • karta je starého typu, ktorý neumožňuje vykonávať off-line autorizáciu.

Odporúčame aby si cestujúci pred rutinným používaním najskôr vyskúšal, či jeho platobná karta bude vo vozidle akceptovaná.